پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2972
-
الف
+

هم‌اندیشی در قالب دو نشست تخصصی برپا می‌شود

هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های دیجیتال» در قالب دو نشست تخصصی برگزار می‌شود.

هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های دیجیتال» به همت معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های دیجیتال» در قالب ۲ نشست تخصصی، دیدگاه‌های پژوهشگران را با محوریت هنر و رسانه‌های دیجیتال، مورد بحث قرار می‌دهد.

در نشست اول این هم‌اندیشی معصومه تقی‌زادگان دبیر علمی هم‌اندیشی، مقاله‌ خود را با موضوع «مطالعات بصری و کنش ارتباطی هنر» ارایه می‌دهد و پس از آن غلامرضا آذری با عنوان «نگاهی به هنر پژوهش آمیخته در رسانه‌های دیجیتال» سخنرانی خواهد کرد.

در ادامه محمدرضا شریف‌زاده پژوهش خود را با موضوع «تحول زیباشناسانه مفهوم «پساجنبش» در هنر ویدئو از منظر ژاک دریدا» ارایه می‌کند. همچنین زهرا رهبرنیا با مقاله‌ای در باب «شرایط اجتماعی و تاثیرات وب ۲.۰ در پیشرفت هنر اینترنتی» نقطه نظرات خود را بیان خواهد کرد. کارگاه «آشنایی با ابزار پردازش در لحظه»، با ارایه علی پناهی پایان‌بخش نشست اول این هم‌اندیشی خواهد بود.

دومین نشست هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های دیجیتال» که مهرداد پورعلم، دبیر آن خواهد بود با نمایش فیلم آثار هنری مربوط به رسانه‌های دیجیتال آغاز می‌شود و پس از آن هادی خانیکی با موضوع «هنر و رسانه» و عرفان قادری با مقاله «مطالعه‌ای بر نظریه زیباشناختی اثر گشوده از امبرتو اکو و کاربست آن در دریافت هنر تعاملی» نقطه‌نظرات خود را پیرامون موضوع مطرح می‌کنند. همچنین مریم کهوند در باب «فرایند خلق اثر هنری و تولید معنا» و دبیر این نشست نیز با موضوع «از مدیوم تا مدیا و آن‌سوتر» پژوهش‌های خود را ارائه می‌دهند.

«هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های دیجیتال» روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، طبقه سوم، میزبان علاقه‌مندان مباحث میان‌رشته‌ای هنر و رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.

س ح/ س م

نظر شما
ارسال نظر